01. De opdracht
Mijn status als spreker en schrijver meer naar buiten brengen.
Hameeda Lakho is binnen haar vakgebied een enorme specialist. Met een enorm portfolio van locaties waar zij als spreker heeft gestaan kan je zeggen dat zij een mega autoriteit heeft. Maar met haar verouderde website kwam deze status niet goed over op de bezoeker. Aan ons de vraag om een website te bouwen waar zij als schrijver en spreker goed naar voren komt. Zo gezegd zo gedaan!
02. Het ontwerp
Zoals wij iedere website bouwen sturen wij aan op conversie. Bij dit project hebben we een webshop ingebouwd zodat Hameeda de kans heeft om boeken gesigneerd te verkopen, een leuk voordeel t.o.v. de bekende boekenwinkels. De webshop is niet alleen goed voor de verkopen maar geeft ook een enorme boost aan de autoriteit. Wanneer je aantoonbaar auteur bent geeft dat een zeker gevoel van geloofwaardigheid bij de bezoeker. Met deze gedachte hebben wij ingezet op de schrijfkunsten van Hameeda, dit komt terug in het minimalistische ontwerp. Aangesterkt met foto’s van bijeenkomsten waar Hameeda als spreker te gast was.
03. Gratis E-book
Aangezien Hameeda een succesvol schrijver is, met een aantal bestsellers op haar naam, hebben we gekozen voor de e-book strategie. Wanneer bezoekers van jouw website meer dan tevreden zijn met jouw gratis product, hoe goed zal een betaald product dan wel niet zijn? In ruil voor het e-mailadres kan de bezoeker het e-book downloaden. Bezoekers die hun e-mailadres achterlaten zijn in zekere maten geïnteresseerd in jouw product. Door op het juiste moment een “follow-up e-mail” te sturen kan je een mooi aanbod doen op het juiste moment bij geïnteresseerde bezoekers. Na het e-book is het een kleine stap om een boek te verkopen op de webshop. Win-win situatie dus.
Zie hier het ontwerp wat wij gemaakt hebben voor haar e-book.