01. De opdracht
Binnen drie weken een mogelijkheid voor reserveren.
In Nijmegen is sinds een aantal weken een zeer gezellig restaurant gevestigd, Nelis Nijmegen. Tijdens de voorbereiding van zo’n leuk plekje als dit komt er natuurlijk van alles op je af. Verbouwing, inkopen, personeel maar ook het thema website. Hierin hebben wij Nelis Nijmegen zo goed mogelijk proberen te ontzorgen. Het resultaat is er en sluit perfect aan op de huisstijl binnen het restaurant, neem er eens een kijkje wanneer je in de buurt van Nijmegen bent!
02. Het probleem
“Binnen drie weken is de opening van het restaurant, kunnen jullie ons helpen met de website?” Natuurlijk, wij zetten alle zeilen bij om precies tijdens de opening live te gaan. Voor een restaurant is er niets zo belangrijk als een mogelijkheid tot reserveren. Hierin zat dan ook de complexiteit van de website maar de deadline hebben wij natuurlijk gehaald.
03. Het ontwerp
Het lastige bij een restaurant wat nog vol in verbouwing is zijn de afbeeldingen voor de sfeerimpressie. Waar haal je die vandaan? Voor lancering van de website hebben wij gebruik kunnen maken van close up foto’s vanuit het vorige restaurant wat hier zat. Met aanvulling van wat stockfoto’s hebben wij toch een strak ontwerp neer kunnen zetten. Zoals je ziet staat een website nooit stil, zodra de nieuwe foto’s er zijn zullen wij deze toevoegen.
04. Reservering systeem
Een bezoeker op een website van een restaurant converteert wanneer hij een reservering heeft gedaan. Nelis Nijmegen werkt samen met eet.nu om reserveringen te verwerken. Met deze module op de contactpagina is het voor de bezoeker een fluitje van een cent om in te zien of er nog plaats is en meteen te reserveren. Vervolgens komt er netjes een melding binnen bij het restaurant, wel zo makkelijk! Inmiddels hebben bijna 5000 bezoekers de website gevonden in 2 maanden tijd!