Wat is een conversielek.
Een conversielek is een ander woord voor het falen van een website, waardoor potentiele kopers de website niet vinden of niet aantrekkelijk genoeg vinden om iets te kopen. Hierdoor kan er veel omzet misgelopen worden. Er wordt conversies gelekt, geld dat blijft liggen op straat omdat de website niet voldoet.
Er zijn meerdere redenen voor het falen van een website:
-
- Last van HiPPo-effect: de persoon die het meest verdient, bepaalt wat er op de site komt
- De website probeert iedereen aan te spreken, maar spreekt uiteindelijk niemand aan
- Klanten worden niet of nauwelijks betrokken, terwijl de website voor hen bedoeld is
- De websitebouwer is vergeten dat het bedrijf een product of dienst moet verkopen
Door gebruik te maken van conversieoptimalisatie kan dit verholpen worden. Er zijn bedrijven die dit voor andere bedrijven doen, maar het is ook mogelijk om dit zelf te doen.
Allereerst moet er onderzocht worden waarom. De belangrijkste stap in het proces is het onderzoek. Als het niet bekent is wie de klant is, hoe kan er dan voor gezorgd worden dat die klant vind bij de website naar wat hij opzoek is? In deze fase moet er gekeken worden naar de cijfers van de website en onderzocht worden waarom het mis gaat op de website. Waarom wordt dat ene formulier niet ingevuld?
Daarna moet de website getest worden. Dit gebeurt meestal met een A/B test, de ene helft van de bezoekers zien site A en de andere zien site B: welke van de twee komt het beste uit de test?
Vervolgens moet er geëvalueerd worden. Er moeten opgeschreven worden wat wel werkt en wat niet werkt, en dit kan verbeterd worden. Wat trekt mensen aan op website A en wat op website B en hoe kan er dus een geweldige website C worden gemaakt zonder een conversielek.
Kernwaarden Flerque.
Wat onze huidige klanten zeggen wanneer zij aan Flerque denken, bekijk ook onze Google Reviews
Ergens hulp bij nodig?
Je kunt ons bereiken via 070 449 46 95 en wij helpen je graag, mailen kan ook naar info@flerque.nl of laat hier een terugbelverzoek achter.