Wat is Conversieoptimalisatie.
Conversieoptimalisatie staat voor het verbeteren van jouw website met als doel het verhogen van de conversieratio van bezoeker naar lead, prospect of klant. Wanneer de conversie op een bepaald punt is, kan deze worden verhoogd door aanpassingen te maken op de website, wat conversieoptimalisatie of CRO wordt genoemd.
De belangrijkste elementen voor het verhogen van de conversie is:
-
- Vertrouwen
- Gebruiksvriendelijkheid
- Drempels wegnemen
- Overtuiging
Zorg dat de website vertrouwen uitstraalt en mensen met een gerust hart iets kunnen bestellen, zonder er bang voor te hoeven zijn dat ze een miskoop maken.
De gebruiksvriendelijkheid houdt in dat de website gemakkelijk te bedienen moet zijn, overzichtelijk eruit ziet en dat potentiele klanten makkelijk het producten vinden dat ze zoeken en daarna ook kunnen aankopen zonder daarbij problemen tegen het lijf te lopen.
Potentiele klanten kopen alleen producten wanneer de drempel laag is. Dit houdt in dat de website makkelijk moet zijn en vertrouwen uit moet stralen. Maar ook dat het kopen snel en zonder problemen verloopt. Een trage website verhoogt de drempel en wanneer klanten 20x moeten klikken voordat ze uiteindelijk de aankoop kunnen doen, zullen ze sneller afhaken.
Overtuig mensen van het product, dat dit is wat ze zoeken en dat ze nodig hebben. Zorg dat de website mensen aantrekt en bijblijft. Wanneer het te lastig wordt ‘lopen’ ofwel surfen mensen weg naar een andere website.
Om de conversieoptimalisatie te testen kan er gebruik worden gemaakt van een A/B test. Door twee websites te maken en bezoekers willekeurig naar een van de twee te sturen, kan er getest worden welke website beter zijn werk doet.
Kernwaarden Flerque.
Wat onze huidige klanten zeggen wanneer zij aan Flerque denken, bekijk ook onze Google Reviews
Ergens hulp bij nodig?
Je kunt ons bereiken via 070 449 46 95 en wij helpen je graag, mailen kan ook naar info@flerque.nl of laat hier een terugbelverzoek achter.