fbpx
Facebook advertenties worden kleiner

Facebook advertenties worden kleiner!

Aankomend augustus zal Facebook zijn uiterlijk voor de meeste mensen aan gaan passen. In dit blog lees je wat deze veranderingen in grote lijnen inhoud. De grootste veranderingen zitten in het adverteren op Facebook. Dit kan van invloed zijn op elke campagne binnen jouw mobiele advertentiestrategie.

Facebook advertenties 2019
De nieuwe afmeting van een advertentie.

Begin mei ging de jaarlijkse conferentie van Facebook van start. Hierin worden de grootste vernieuwingen binnen het platform aangekondigd, zo ook dit jaar! Het Facebook design gaat flink op de schop maar ook de mogelijkheden van Facebook marketing. Met hierin het aller belangrijkste voor jou: de tekst- en beeldverhouding van een advertentie in de tijdlijn van mobiele gebruikers.

Het nieuwe Facebook

Binnen Facebook gaat er een hoop veranderen met het uiterlijk. Misschien wel de grootste verandering van de geschiedenis van Facebook. Zoals je hieronder in de video ziet zal Facebook zich weer vol richten op het sociale aspect van het platform. Dat betekent dus ook minder ruimte voor online marketing, dat ga je merken in de opbouw van jouw advertentie.

Persoonlijk vinden wij het nieuwe Facebook ontwerp weer een mooie vernieuwing. Ook Facebook weet namelijk dat de houdbaarheid van een website 3 tot 4 jaar is. Met deze strakke uitvoering van Facebook zetten zij opnieuw een standaard neer voor de aankomende website trends. Clean en nog meer focus op content, dat wordt het jaar 2020!

Ze hebben nu ook dark mode. Watte, dark mode? Jaa, Dark Mode!

Facebook Dark Mode

Help, mijn advertentiebeheer ziet er anders uit?

Dat kan kloppen! Mark Zuckerberg wil natuurlijk uitvoerig testen hoe de gebruiker reageert op het nieuwe uiterlijk. Door verschillende A/B testen kan Facebook zien welke business manager er beter werkt. Zo kan het zijn dat jouw Facebook er anders uitziet dan die van je collega. In ieder geval zal iedereen uiteindelijk overstappen naar een nieuwe versie, geen zorgen. Één voordeel is wel, het advertentiebeheer ziet er veel gemakkelijker uit en voelt veel natuurlijker aan. Zo kan jij jouw doelgroep of potentiële klanten nog makkelijker targeten.

Tip: Als je nieuwe klanten wil werven dan zul je actief naar ze op zoek moeten. Door op de juiste manier te targeten vind je potentiële klanten. Door deze vervolgens door een goeie sales funnel te sturen is de kans op conversie vele malen groter. Laat een professional dit doen zodat jij kunt focussen op waar jij goed in bent.

Facebook Messenger is onhandig

Nu niet meer! Facebook gaat terug naar de basis en maakt van de Messenger gewoon weer een chat applicatie. Door alle ingewikkelde aanpassingen ging de populariteit van de app hard achteruit. Dat vindt Facebook niet leuk want naast alle chatberichten via Whatsapp willen ze ook dat je via Facebook contact met elkaar legt. Ook dit design wordt clean en overzichtelijk. Facebook Messenger is daardoor een hele mooie tool om automatisch leads te genereren, wil je daar meer informatie over hebben? Neem dan gerust eens contact op want dit wordt de tool voor 2020!

Advertenties worden kleiner?

Op het moment kan je bij Facebook advertenties maken met “een 2:3 aspect ratio”. Vanaf begin Augustus komt hier verandering in en moeten we overstappen naar een 4:5 aspect ratio. Dat betekent minder zichtbaar voor jouw bedrijf, of toch niet?

Voor advertenties betekent het minder regels tekst en een maximale hoogte voor foto’s of video’s. Van 7 regels naar 3 regels en een maximale verticale verhouding van 4:5 voor de content. Voor de tekst is dit niet zo’n groot probleem want na 3 regels komt er automatisch “lees meer” te staan. Maar afbeeldingen en video moeten worden geoptimaliseerd in een ander formaat anders worden ze vanaf augustus niet meer getoond in de mobile tijdlijn van jouw doelgroep.

Deze ontwikkeling zorgt ervoor dat zoveel mogelijk marketeers beter gaan nadenken over hun product. Je moet in drie regels de kijker kunnen verleiden waarom zij voor de call to action moeten kiezen. Is dit voor jou als marketeer niet voldoende dan kan je advertenties in de stories gebruiken om langere content te tonen.

Ja, het adverteren wordt hierdoor een stukje lastiger. Nee, het is niet onmogelijk om veel leads te genereren vanuit social media. Maar je moet nog beter weten wat je doet. Deze ontwikkeling zorgt er volgens ons wel voor dat de kwaliteit van advertenties vele malen hoger zal liggen. Zorg er in ieder geval voor dat je voor 19 augustus er klaar voor bent. Advertenties die na die tijd niet zijn geoptimaliseerd zullen tegen die tijd ook niet meer worden getoond.

Facebook advertenties uitbesteden!

Zie dit vooral als een nieuwe kans om professioneel te adverteren op social!
Laat ons je helpen!