Kennisbank

Business to customer

Wat betekent B2C.

B2C staat voor business-to-consumer. Het zijn bedrijven die gericht zijn op de consumenten. Deze bedrijven zijn vaak retailers zoals Albert Heijn, Blokker of H&M. Ook webwinkels zoals Wehkamp vallen onder hier onder. Een anders woord voor B2C is de consumentenmarkt en die staat ook bekend als de detailhandel.

In tegenstelling tot B2B waarbij een bedrijf verkoopt aan bedrijven, doet B2C dit dus aan klanten. B2C marketing is in tegenstelling tot B2B marketing een van de meeste voorkomende marketingtechnieken. De aanbieder van producten en diensten richt zich in het geval van business-to-consumer dus uitsluitend of voornamelijk op doelgroepen binnen de consumentenmarkt.

Aangezien er als B2C een groot afzetgebied is, is deze vorm van marketing het best te vergelijken met push marketing. Er wordt zoveel mogelijk geprobeerd mensen aan te trekken tot het kopen van het product of de dienst.

Bij B2C zijn de volgende kenmerken relevant:

    • De aankoopfrequentie ligt hoog.
    • De aankoopbedragen liggen lager.
    • De producten zijn gericht op dagelijks gebruik.
    • Er wordt gebruik gemaakt van reclame uitingen op tv, radio en billboards.
    • Meestal bepalen 1 of 2 personen of het product wel of niet wordt aangekocht.
    • De aankooptermijn gaat meestal snel.
    • De prijs is belangrijk, hoe lager hoe beter.
    • Hoe sneller de levertijd hoe tevredener de consument is.

B2C teksten zijn moeilijker te schrijven. Dit is omdat iedereen het moet kunnen begrijpen. Het is daarom belangrijk om de teksten goed na te lezen en door meerderen mensen te laten lezen, om te zien of ze op iedereen aansluiten.

Kernwaarden Flerque.

Wat onze huidige klanten zeggen wanneer zij aan Flerque denken, bekijk ook onze Google Reviews

Betrouwbaar
Snel in oplevering
Service gericht

Ergens hulp bij nodig?

Je kunt ons bereiken via 070 449 46 95 en wij helpen je graag, mailen kan ook naar info@flerque.nl of laat hier een terugbelverzoek achter.