Kennisbank

Retargeting

Wat is Retargeting.

Retargeting staat voor een vorm van behavioral targeting, waarbij mogelijke kopers worden uitgenodigd terug te keren naar de website van de adverteerder. Mensen bezoeken een bepaalde website. Wanneer ze deze verlaten, kunnen ze via andere website via banners of tekstlinks terug gelinkt worden naar de eerder bezochte website. Deze wijze van targeting is mogelijk dankzij een koppeling tussen de website van de adverteerder en het advertentienetwerk dat de advertenties serveert.

Dankzij retargeting kunnen bezoekers die zijn weggegaan weer teruggehaald worden naar een website, om alsnog een aankoop te doen of gebruik te maken van de diensten van die site. Het is eigenlijk een soort teruglokken en aantrekken naar het product of dienst.

Binnen retargeting zijn er talrijke mogelijkheden om bezoekers opnieuw te bereiken. Hierbij kan het zo specifiek en complex mogelijk gemaakt worden. Het is hier natuurlijk niet de bedoeling dat potentiele klanten zich belaagd voelen door een bepaalde product of dienst. Een overkill zou zelfs kunnen leiden tot een negatieve beeldvorming bij een potentiële klant. Dit kan worden voorkomen met de juiste instellingen, combinaties van regels en pixels, aantal of duur van vertoningen en door andere websites te selecteren waarop de website wel of juist niet wordt vertoond.

Retargeting werkt door middel van een voor gedefinieerde actie of bekeken pagina op een bepaalde website. Hier word het IP-adres van de potentiele klant vastgelegd of worden gegevens omtrent het bezoekersgedrag opgeslagen via een cookie. Op basis van deze cookie kan op andere websites (waar advertentieruimte aanwezig is) beschikbare advertentieruimte gevuld worden met gepersonaliseerde advertenties van de zojuist bekeken website.

Voordelen

  • Meer efficiënte en gerichte inzet van advertenties
  • Meer website verkeer
  • Herkenbaarheid van advertenties
  • Gemiddeld genomen een hoger verkoop percentage
  • Meer inzicht in surfgedrag van bezoekers.

Nadelen

  • Hogere kosten per klik
  • Er moet een minimum van klanten worden gegenereerd. (m.b.t. remarketing van Google AdWords: 500 unieke gebruikers)
  • Kleine adverteerders moeten strijden tegen grote adverteerders die met een groter budget hogere kosten per klik betalen en dus voorgetrokken worden in banners en advertentie links.
  • Mensen verwijderen met enige regelmaat cookies waardoor retargeting simpelweg onmogelijk wordt.

Kernwaarden Flerque.

Wat onze huidige klanten zeggen wanneer zij aan Flerque denken, bekijk ook onze Google Reviews

Betrouwbaar
Snel in oplevering
Service gericht

Ergens hulp bij nodig?

Je kunt ons bereiken via 070 449 46 95 en wij helpen je graag, mailen kan ook naar info@flerque.nl of laat hier een terugbelverzoek achter.