Wat is een title tag.
Title tag staat voor de daadwerkelijke titel van de pagina op een website. De title tag is de tekst die bovenin de browserbalk verschijnt bij het openen van een pagina. De zoekmachines laten deze titel vaak zien in de zoekresultaten. Een goede titel is niet alleen belangrijk voor SEO, maar ook voor het doorklik ratio vanuit de zoekmachine.
Het is het eerste beetje reclame, een soort van visitekaartje, voor een website, wat bezoekers moet lokken om op de link te klikken. De maximale lengte van de title tag is 100 karakters (inclusief spaties), maar alleen de eerste 65 karakters zijn zichtbaar in zoekmachines. Belangrijk is dat iedere pagina voor een website een eigen title tag heeft, is dit niet het geval zal de waarde in de zoekresultaten ranking zichtbaar verminderen en neemt de vindbaarheid af.
De basis voor het meest optimale formaat van een title tag is:
Belangrijkste Keyword – Tweede Keyword | Merknaam
of
Merknaam | Belangrijkste Keyword en Tweede Keyword
Belangrijk voor een goede title tag is:
- Beperkte lengte
- Relevante titel
- Welke bezoeker moet er aangetrokken worden tot de site
- Kernwoord vooraan
- Merknaam
- Een soort van scheiding maken tussen merknaam en titel
- Leesbaar en aantrekkelijk
- Eigen title tag voor iedere pagina.
Een title tag hoeft niet een grammaticaal correcte Nederlandse zin te zijn. Wel moeten alle woorden juist gespeld zijn, maar een duidelijke kreet waar de focus ligt op de keywoorden is belangrijker dan een correcte zin.
Wordt er geen gebruik gemaakt van een title tag dan pakken de zoekmachines automatisch de H1 titel op de pagina, waar dus geen goede keywoorden in staan en wat dus niet speciaal aantrekkelijk is gemaakt voor de bezoeker.
Kernwaarden Flerque.
Wat onze huidige klanten zeggen wanneer zij aan Flerque denken, bekijk ook onze Google Reviews
Ergens hulp bij nodig?
Je kunt ons bereiken via 070 449 46 95 en wij helpen je graag, mailen kan ook naar info@flerque.nl of laat hier een terugbelverzoek achter.