Kennisbank

Unique buying reason

Wat betekent UBR.

Unique buying reason, ook wel UBR, is de reden van een klant om een product te kopen of gebruik te maken van een dienst. Het gaat erom wat de klant belangrijk vindt. De klant wordt centraal gesteld. Waarom koopt een klant dit product of deze dienst en wat levert het hem op? Laat zien welke voordelen de specifieke eigenschappen van het product voor de klant hebben.

UBR is de tegenhanger van USP. Bij de USP ga je vooral uit van het onderscheidende vermogen van jouw dienst of product. Maar de vraag is hoeveel een klant hier aan heeft. Hij is niet op zoek naar een UPS, maar naar een oplossing voor zijn probleem. Bij een UBR wordt de klant centraal gesteld. Je laat weten wat een koper aan jouw product of dienst heeft en hoe het zijn probleem oplost. Unique Buying Reason is de reden waarom de ene klant voor het ene bedrijf kiest en de andere voor het andere bedrijf.

Met de volgende elementen vergroot je de UBR op jouw website:

  • Geef iets weg. Delen is het nieuwe vermenigvuldigen. Geef tips en tricks weg. Mochten bezoekers niet direct iets kopen, dan komen ze allicht weer terug.
  • Laat klanten meepraten of meedenken. Wanneer mensen het gevoel krijgen dat ze gehoord worden komen ze graag terug.
  • Zorg ervoor dat je authentiek bent. Doe niet wat iedereen al doet, blijf bij jezelf.
  • Vertel verhalen over het bedrijf. En niet alleen de beste verhalen, maar alles waardoor de bezoekers het bedrijf beter leren kennen.
  • Deel de passie. Laat bezoekers voelen wat voor soort bedrijf het is.
  • Wees transparant. Laat zien wat er in het bedrijf gebeurt en wie er werken.
  • Zorg ervoor dat je dichtbij de klant staat. Kijk naar de tone-of-voice van je website.
  • Schenk aandacht aan de vormgeving, teksten en reacties van de klanten.
  • Laat zien waar het bedrijf echt voor staat. Wat is de toegevoegde waarde van het bedrijf aan de omgeving?
  • Blijf bescheiden. Het hoeft niet voorop te staan dat het bedrijf de beste is op elk vlak. Dit is aan de klant om dat te bepalen. Creëer een UBR en los het probleem van de klant op.

Kernwaarden Flerque.

Wat onze huidige klanten zeggen wanneer zij aan Flerque denken, bekijk ook onze Google Reviews

Betrouwbaar
Snel in oplevering
Service gericht

Ergens hulp bij nodig?

Je kunt ons bereiken via 070 449 46 95 en wij helpen je graag, mailen kan ook naar info@flerque.nl of laat hier een terugbelverzoek achter.